jag ser, jag andas och jag lever.

Nu har jag jobbat två dagar på H&M, gud så skoj det är. Jag trivs jätte bra hittils. Jag har hand om barnavdelningen vilket är ett ganska stort område. Det låter inte så svårt kanske att jobba på H&M men det är så mycket man inte tänker på. Man måste noggrannt tänka igenom var allt ska vara. Vi har lilla flick och pojk, stora flick och pojk, young (som är lite "tuffare" kollektioner), bebis, disney (nalle puh, snobben, betty boop, hello kitty, musse och pluto mfl.) Sen har vi ju alla assocearer. Och ALLT ska vara i färgskala, storleksordning och vikt exakt likadant. Varuleverans, sortering och utplacering. Sen ska man sätta larm på varenda liten pryl som kommer och hänga allt på galgar. Det är grymt mycket att göra. Och jag har endast 45 minuters lunch och sen 15 minuters rast på eftermiddagen så man är ju rätt trött i kroppen när man kommer hem. Att stå upp resten av alla timmar tar på en. MEN.. Det är skitskoj ändå.

Jag tänkte att jag ska ta det lugnt ikväll, bara vara hemma och reda ut mina tankar. Lagade mat, blev jätte gott. Men jag är inte så bra på att måtta för en person haha! Jag gjorde mat för kanske 4-5 personer. Lyckat Maggan! Jennifer och Jenny kom förbi mig, skulle hämta sprit. Så dom hjälpte mig äta lite :)



"Han är en livskick, min kärlek och min dröm.
Han bär mig framåt, i bländande solljus."



Jag minns fjärilar i magen, fladdrande puls och en lätthet i andetagen. Jag minns en fest, friheten i luften, ditt nyklippta hår. Jag minns hur dina händer kändes och hur du fick mitt liv att plötsligt verka så lätt. Som om livet blev så mycket intensivare, starkare? Som om jag vaknade upp från något grått och inrutat och slungades in i en värld där vägarna att gå verkade oändliga. Fan, jag fastnade direkt. Jag tror jag älskade honom i samma ögonblick min kropp nuddade hans. Det är stort, kärlek är alltid stort. Jag är så lycklig att jag får älska honom, så lycklig för allt det som har hänt, händer och kommer hända. Livet känns äkta och jag faller mer för verje dag. Det är storheten i att våga älska, och att älskas. 

Jag älskar honom för hans sätt att vara. Jag älskar honom för hans sätt att se mig, för hans leende och hans skratt, för hans förmåga att få mig att känna mig vacker och för hans vackra kropp. Jag älskar honom för att han förstår mig, för att jag känner mig älskad i hans armar, för hans underbara ögon och för hur han får mig att verkligen leva. Jag älskar hans små kommentarer som kommer från ingenstans. Jag älskar hans varma kropp och sättet han tar på mig och jag älskar att han får mig att må bra och känna mig trygg.


Egentligen behöver man inte någon speciell anledning att älska, det är bara något man gör. Och så är det också. Jag älskar honom för att jag älskar att älska honom. Klockan är tio, en fredagkväll, i slutet på augusti och jag känner i mina fingrar en brinnande längtan efter hans hud mot min.


image21
Att våga älska och älskas, det är jävligt stort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0