... utan steg kommer du inte framåt!

Idag har jag hunnit göra en hel del känns det som! Jag har varit duktig :)

Började med att jag klev upp 08.00, in i duschen, fixa frillan, dricka en kopp kaffe sen ready to go. Skolan kändes konstig, på ett sätt kändes det skönt att sitta där i sömnadssalen men ändå helt fruktansvärt.
Vi hade några punkter som vi tog upp.
- Borås
- Italien
- Betyg
- Scheman
- Projektarbete m.m.

Troligast åker vi till Borås den 24/9 (på min födelsedag) och det känns ganska jobbigt att behöva sitta på ett tåg och fira min 18års dag. Så förhoppningsvis åker vi dagen innan, på söndagen.

Italien skiter sig förmodligen. Vi har blivit beviljade av kommunen men inte fått något EU-medel. Men ärligt talat så bryr jag mig inte, självklart hade det varit skoj att plugga italienska i Florens men det finns andra saker jag hellre vill.

Betygen är bra, mer än bra. Förutom tre kurser som jag inte riktigt har avslutat :S Men det är bara för att jag är så dålig på inlämningar. IG i Materiallära, datoriserad mönsterhantering och maskinstickning. Det enda jag behöver göra är att skriva ett arbete i materiallära och lämna in grejerna till de andra två kurserna. Fan vad korkad man är egentligen. Jag har ju allt färdigt, varför lämnade jag inte bara in allt i tid så slapp jag detta?

Schemat är jävligt chill. 7 lektioner i veckan, ingenting på torsdagar och egentligen inget på fredagar heller. Men puckot till syo har petat in min psykologi på fredagmorgon. Crap! Sen har jag fått en APU plats på H&M :D

Det går bra ;)

Projektarbetet ska jag börja med nu, jag ska sy en balklänning till kund. Undrar bara vilken frågeställning jag ska ha. Måste ringa till Victoria så jag får ta hennes mått och så. Det känns kul det här, hoppas det flyter på bra bara!

Efter skolan satt jag och Marie i korridoren och snackade strunt. Det kan jag erkänna att jag har saknat! Sen gick jag hem, sorterade lite tvätt, stickade färdigt en mössa och sen började jag sticka en halsduk till Robert :) Jävla fet den kommer bli. Käkade lite smått, sen kom Monica och Niko och hämtade mig. Vi for och handlade lite mat och sen hem till Monica. Thaimat gjorde vi, oj så gott det blev. Med vitlöksbaguetter, mmmm! Eftersom att Monica flyttar hem till Stockholm snart så hjälpte jag henne att städa och packa lite. Rent blev det när pedanta jag satte igång. Och kul hade vi på köpet.

Nu sitter jag här hemma och tänker på Robert. Jag tänker på den 27de april, på festen hos Miriam då vi lekte charader och jag tjuvkikade ut genom fönstret. "Han den snygga med randig tröja!" Jag satt och dreglade som en hund när han och hans vänner kom närmre och närmre fönstret och sedan klampar in i vardagsrummet och frågar med deras urgulliga dialekt om det var här de skulle vara! JAJJEMEN! ;) Love at first sight, typ.. Jag tänker på när vi stod ute i kylan, han bjöd mig på en Marlboro light och helt plötsligt tog tag i mig och lyfte mig upp och ner. Totalt oväntat och han blev nog lika chockad som jag över vad som hände. Jag tänker på att han var så trevlig, så söt och han luktade gudomligt gott! Jag tänker på att han stannade kvar med oss tjejer då alla andra drog ut på CLEO..
Jag tänker på hur jag fick hans nummer..


Miriam - Om ni ska festa imorgon så kanske ni kan höra av er så hakar vi på?
Robert - Ja absolut!
Miriam (med glimten i ögat) - Men ring till Magda då...
Jag (helt trög i skallen) - Jamen jag jobbar ju imorgon...
Miriam - Schhh! Tyst!

Sen tog han mitt nummer och jag tog hans. Dagen efter var helt underbar! Vi träffades några gånger under dagen på stan, gick förbi hans hotell och tog en cigg innan jag började jobba. Jag kommer så väl ihåg ALLT, alla detaljer.. Jag fick sluta lite tidigare, 03.15 för att vara exakt! Då var han där :) Vi gick på Statoil och köpte dricka, satte oss i statsparken. Det var soluppgång och vi satt bara och pussades och hade det mysigt. Sen promenerade vi genom hela stan, han höll om mig. Vi pratade om allt möjligt.



Det roliga är att jag inte hade planerat att gå på den där festen alls. Tänk om jag inte hade gjort det, då hade vi aldrig träffats. Eller om jag hade fortsatt vara trög och inte fick hans nummer?
Se så bra det har gått, nu sitter jag här och älskar denna underbara människa. Han är bäst! <3

image16

He makes my heart go BOOOOM!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Fy fan va gulligt :)

2007-08-21 @ 13:35:43
URL: http://pixlers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0