tisdag

Lycka är ett mycket individuellt tillstånd som beror på mycket.
Är det sedlar och mynt som gör oss lyckliga?
Den franske författaren Albert Camus påstår att det bara är en form av
andligt snobberi som får folk att tro de kan vara lyckliga utan pengar.
Vad är lycka?
För att svara på frågan vad som kännetecknar lycka är omöjligt att svara på,
men en sak är klart att den är relativ.

Idag är jag otroligt lycklig ska ni veta, lyckan blommar i hela min kropp.
Men vad var det som har gjort mig lycklig, just idag?
Kan det vara för att den jag älskar ringde och väckte mig imorse?
För att bara säga att han älskar mig?
Eller kan det vara för att jag fick tillbaka min uppsats i nationella om drömmar?
Där jag fick betyget VG, när jag trodde till fullo att jag skulle misslyckas?
Att jag skulle få IG eller på sin höjd ett -G?
Jag lyckades, jag blev väl godkänd. Jubel, kom igen, vi gör vågen.
Kan jag vara lycklig för att livet känns underbart?
Att jag har vänner och att jag har en fantastisk pojkvän?
Kan det vara för att jag har insett att skolan snart är slut?
Att jag snart får flytta?
Kan jag vara lycklig för en sån enkel sak att jag har en ny, glänsande brödrost i köket?


Jag vet inte, alltihop har nog gjort mig lycklig just idag.
Jag känner mig taggad att plugga och städa.
Jag sitter med musiken på högsta volym, basen dunkar så allt skakar.
Jag älskar musik, kan inte leva utan det.
Som jag har skrivit tidigare "God gave Rock n' Roll to you, put it in the souls of everyone!"

VIIIILKEN BRA DAG! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0