lördag

Jag har huvudvärk.
Det gör ont som fan!

Min dag har sett ut såhär..
Mamma ringde och väckte mig för att hon tyckte det var skoj.
Kunde inte somna om så jag satte mig och gormade lite med jackan.
Skrev en inköpslista och for sen och handlade.
Stigge kom idag från Sthlm så jag skulle göra något gott att äta.
Det började med en välkomstdrink som jag gjorde med whiskey, 2 olika likörer, pressad citron, krossad is och apelsin som dekoration. Shakern fick ett islager när jag skakade den, fick knappt upp den för det var så kallt. Sen blev det lite snittar till förrätt. Finska surdegsskorpor med kallrökt lax, hjortron, crème fraîche och salt och peppar. Varmrätten blev en kryddig fläskfilégryta och självklart vin till. Efterrätten blev en citron och laktitskaka och gammeldags vaniljglass och lite dessertvin. Jätte smarrigt, duktig Magda :) Haha jag låter som värsta kökskärringen. Eller ett annat ord jag fick höra sist i Borås, köksbitch.

Efter maten så satt vi och surrade lite skit, sen iväg mot Jimmy och kika på hans lägenhet. Den var fin, stor om inte annat. Ser väl inte riktigt så inflyttat ut som det hade gjort om det var jag som flyttade :)
Jag, Jimmy och Anton spelade lite guitarhero och smuttade på en öl. Jimmy hade tre tjejer där också, men dom satt bara i köket och vågade inte komma in i vardagsrummet. Jätte söta tjejer, verkade lite blyga bara. Men man kan väl åtminstone hälsa? Eller?

Nåja, min vistelse blev inte så lång. Jimmy ville att jag skulle med på O'Learys men jag stod över det denna gång. Sånt jävla liv där när det är fotbollskväll och dessutom har jag ju så ont i skallen så jag sitter hellre här hemma och lyssnar på sköna låtar med Colbie Caillat och myser på alldeles själv med lite tända ljus och kanske en ansiktsmask.

Jag är pank och det är asjobbigt! Har inga pengar på telefonen så jag kan ringa Robert. Känns så dumt att han alltid får ringa mig nu :( Jag saknar han jätte mycket nu, känns som att det är två månader sen vi sågs fast det bara är en vecka. Saknaden blir större och större för varje dag som går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0