nobody puts baby in a corner



Man bugar och man niger
Har gjort i alla tider
Och vi vill bara säga så här

Tjaba! Tjena! Hallå!

Ännu en skoldag, kul? Njae, inte så värst! Dagen började som ett rent helvete om det är tillåtet att säga så? Började 08.15, brukar kliva upp 08.00... Men IDAG.. Idag kom pappa instormandes, smällde i dörren så det ramlade grejer från byrån. Han verkligen skrek åt mig. Och till vilken nytta? Han tyckte att jag skulle kliva upp för att klockan var mycket! ÄT BAJS GUBBE! Aldrig i livet att jag tänker lyssna på honom. Nej fyfan vad arg jag var alltså. Kommer man in i sin dotters rum kvart i åtta på morgonen? Skriker man det första man gör? Smäller man upp dörren så hårt att väggarna skakar? Haha jag skrattar bara, han säger att han ska "hålla koll" på mig nu. Från min sida sett tycker jag att det är lite försent?! Haha nu när det är två veckor kvar till jag fyller år? Han har inte brytt sig tidigare. Så varför nu? Men samtidigt kan jag förstå.. Han har aldrig brytt sig, eller jag kanske inte låtit han? Who knows? Och nu helt plötsligt är det två veckor till jag fyller 18. Kanske slog honom att jag kan göra precis som jag vill då? Nej usch, jag blir upprörd.


 

Första lektionen gick jätte bra. Inte mycket kvar nu på jackan. Ska börja skissa på en väst jag ska sy. Funderar på att göra nån superdesignad tweed modell? Sen hade jag ARL, jag och Katarina satt utanför och surrade i telefon.
Sen var lektionen helt plötsligt slut? :O Hoppsan! Och sista lektionen.. Bild. Jag fick sitta modell medan de andra tecknade av mig. Grymt jobbigt. Obehagligt att vara så iakttagen. Blä! Höll på att somna också, satt så himla bekvämt.

Ska packa ihop lite grejer och dra mig till mamma. Orkar inte vara här så länge pappa är här om han ska "kolla mig". Ska jag klippa Jennifer ikväll också. Närmare till mami. Tänkte att jag ska hänga gäng med Jessica om hon har tid också. Har inte träffat henne så mycket sen hon fick barn.

Saker som borde vara olagliga:

Punkt Ett: Trancebyxor. Opraktiska OCH fula. Undebar ide.

Punkt Två: Att snagga in mönster i huvudet.
Oavsett vad på tok för många verkar tro har det aldrig varit särskilt tufft.

Punkt Tre: Tighta pärlhalsband. Lilla hjärtat. Det må ha varit asnajs när du var i australien/bali/usa och surfade. Nu är det tyvärr så att du inte är i australien/bali/usa och surfar längre. Det är inte "hippt".

Punkt Fyra: Capoiera. For gods sake people. Get a grip. Det är inte kampsport. det är inte dans. det är folk som inte kan hjula med utsträckta ben så de vrider sig lite coolt i halv kullerbyttor mot varandra. LÄGG NER!

Punkt Fem: Att hälla ut hela sopkorgar över halva stan. Tack. Verkligen tusen tack.

Punkt Sex: Att vägra betala med något mindre än en tusenlapp efter som man "bara rör sig med så här stora pengar". Skjut dig själv.

Punkt Sju: Att starta bråk och putta på varandra. Vuxna kvinnor. Vad är det med folk nuförtiden?


Nu är jag stressad. Ha en fortsatt trevlig dag!
(måste bara tillägga att antalet besökare på bloggen igår höjdes till 153 st, hihi)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0