dagens fetaste ris någonsin!!!

Tandvården alltså... För kanske två månader sen eller mer så pratade jag med min tandläkare om att jag skulle flytta ner till Borås. Nemas problemas sa hon, vi skickar bara en remiss och dina journaler dit ner så fort du har din nya adress. TOPPEN tänkte jag.. IDAG kläcker dom ur sig att det inte går, jag jag måste betala efter 1 januari. Aldrig i hela helvetet. Dom har påbörjat en behandling som dom måste slutföra, så var dealen. Jag har ju inte haft något val.. Hon sa iallafall att det fanns två alternativ nu.. Att jag flyttar senare, om ett år kanske.. Så jag kan göra det som måste göras. Eller att jag flyttar men fortfarande är skriven i Luleå, pendlar och betalar 2000kr för flygbiljett varje gång jag ska till tandläkaren.. ÄT SKIT säger jag!

Robert ringde till tandregleringen i Borås och frågade vad som gällde, dom sa att det bara var att skicka en remiss. Och mamma skulle ringa till dom här och höra. Hon har inte hört av sig till mig än så jag vet inte..

Men på något sätt tycker jag att Luleå borde prata med Borås och komma på någon slags lösning eller överenskommelse ? För Luleå tror inte att Borås utför min behandling och sätter i min fusktand.
Men dom ska inte tro, dom ska veta. Och veta gör man inte om man inte har tagit reda på hur det ligger till..
Fy sjutton vad förbannad jag är ska jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0