tisdag

Nu, äntligen kan jag ta mig lite tid att skriva.

Friluftsdag idag, promenad till "grråschällören" (gråsälsön) som är en ö i skärgården.

Halt som attan, gick inte så fort att gå.

Hade mina DC skor vilket inte var så bra med tanke på att jag fick plumsa fram i vattnet och snön.

En viss tjej från Kalmar som går i min klass måste nog vara den största fjollan jag träffat!!!

Hon har alltid något spydigt och uppkäftigt att säga om ALLT och till ALLA.

Hon är lat som fan, vill inte gå ut på isen till vilket pris som helst.

Så när det började bli tufft och svettigt att gå så började hon klämma fram tårar och säga att hon var vatten och is-rädd. Vad är det för jävla påhitt? Jag är också lite skraj för okänd is, vem vet vad som kan hända.. Men det är en 3 filer bred, upplogad bilväg som håller för flera ton enligt vägverket. Men snyft snyft, det spelade ingen roll..


 

När jag väl kom fram dit så spillde jag yoghurt på mina byxor, kul va?

image93

Vi hade lite problem med att göra upp en eld för Ullis tog all bra ved.
image94

RosaGlitterElin drog en snygg pose..
image95

Me too...
image97


Efter denna hårda utflykt så var jag helt slut, gick bara hem och la mig i soffan tills nu..



Lite annat kanske? Flytten?
Idag har jag ringt till Arne på HSB och hört så det är okej att jag har han som referens till mitt CV.
Lägenhet? Svårt det där.. Inte så lätt att få en bra lägenhet på rätt ställe så just nu står det ganska still.
Annelie (Roberts brors flickvän) ska ringa till hennes hyresvärd och höra om man kan skriva över hennes lägenhet på oss.

Nu ska jag se om jag kan göra någon nytta. Hejs :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0