äntligen är dagen kommen...

Ledig idag, yippe! Denna vecka har varit en mardröm. Massor av känslor som lagrats och förvarats på en hylla under en lång tid har rasat. Det kan väl vara en positiv sak, jag menar att allt kommer samtidigt och sen är det bra igen ?
Nåja, traineeprovet är på tisdag och jag är huur nervös som helst. Bråk och tjafs på jobbet, bråk och tjafs hemma och dålig sömn samt nervositeten inför provet är det som har brytit ner mig totalt.

Men idag mina vänner, idag är en alldeles speciell dag.. Jag ska träffa LEA om typ två timmar och det ska bli huuuuur kul som helst! Hon klev in på mitt jobb för några veckor sen och då hade jag inte träffat henne på kanske 2 år? Det ska iaf bli jätte kul att sätta sig på något mysigt fik och catcha upp lite (eller mkt rättare sagt) och prata gamla minnen och så.

Vaknade imorse när R åkte till jobbet och kunde inte somna om och tänkte såhär.. Varför ska jag ligga och pressa i sängen och ödsla tid på att försöka sova när min kropp inte vill ? Så jag städar hela lägenheten istället och får något vettigt gjort... Sova kan jag göra sen ikväll när jag är trött :)

Matti skickade över två låtar till min mobil som jag bara inte kan sluta lyssna på, dem är hur bra som helst. Han lovade att bränna en skiva till mig.. så.. Matti, var är den? Jag dör! :)

Nu ska jag göra det sista här hemma.. Typ bädda sängen och rätta till alla våra nya fina kuddar i soffan :)

By the way.. Jag har inte skrivit något om alla hjärtans dag va? Nope, då gör jag det nu en kortis!

Jag hade alla hjärtans dag hela veckan kan jag säga :)

Lite bakgrundsinfo bara..  Jag har ALDRIG haft en bra alla hjärtans dag. För det mesta har jag varit deprimerad och sur haha. Bråk med tidigare pojkvänner och gjort slut..  Ja, lite så..

Och nu är det ju så att jag faktiskt har en pojkvän som jag älskar mest av allt, så varför inte göra något för honom?

På morgonen fick han frukost på sängen - en bricka med kaffe, löjromstoast formade som hjärtan, kakor formade som hjätan, babyrosor, en nalle och ett fint kort med en dikt som beskriver hur mycket jag älskar honom.

Efter en stund fick han ett kort av mig där det stod "Let the game begin". Jag hade alltså en massa kort placerade på olika ställen i hela lägenheten. Dessa kort bestod av rim och ledtrådar som ledde till nästa ledtråd som senare ledde honom till lite presenter med ännu mer roliga rim. (Jag har ALDRIG rimmat i hela mitt liv, men detta blev rätt bra faktiskt, haha!) Under dagen gjorde vi inte så mycket eftersom jag inte ville att han skulle förvänta sig mer. Men mot kvällen tog tag fram kläder till honom och sa att vi skulle åka. När vi var inne i stan så gick vi runt i cirklar så han inte skulle ana var vi var påväg. Jag hade i förväg köpt de bästa biobiljetterna till Benjamin Button (som vi båda ville se) och till slut stannade förvirringen utanför bion.

The best valentines day ever! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0