the book of rules

med mina erfarenheter så blir det alltid såhär.
det är det som är jobbigt.
trött på det.
kan man inte skriva en regelbok?
jag kanske ska skriva en bok,
en bok jag gärna skulle ge ut gratis till alla med det andra könet.
en bok som skulle vara obligatorisk redan i skolan.
som en bibel.
skulle underlätta för alla.
skönt för det manliga könet som bara behöver läsa och lära.
skönt för kvinnliga könet som slipper tjata, gnälla och gråta.
fred på jorden.

jag vill ha kul,
skratta och om jag mot förmodan skulle gråta så ska det vara av skratt.
jag har haft nog av sömnlösa nätter.
nog av magsår.
nog av ilska.
jag borde ha fått nog nu av att vilja fly.
ligger det i min natur att vilja fly?

för helvete, det räcker nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0