en vacker dag..

Och en dag ska jag smeka dina handleder, du ska snegla på mig med utmaning i blicken och andas som om du bara nätt och jämnt hade kroppen under kontroll. Jag ska följa dina konturer med blicken och du kommer att känna den under ditt skinn. Dina ögon kommer att vara blanka och säga mer än du egentligen vågar låta mig se, för du har också blivit bränd och du försöker också behålla murarna kring ditt inre. När jag till slut rör vid din hud kommer det vara som att röra vid en vattenyta, ringarna på vattnet kommer att vara håren som reser sig på dina armar. När min hud möter din kommer det att vara som när min blick möter din, som att spegla sig och plötsligt märka att det inte var en spegel, det var en öppning. Med livrädda fingertoppar kommer jag att smeka dina axlar, dina nyckelben och antyda vart mina händer är på väg, men inte än. Mina läppar kommer att registrera allt, hur din puls ökar när jag mumlar osagda saker mot din hals och hur din tunga fjäderlätt rör vid mina läppar när vi kysser varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0