onsdag

Var har alla kommentarer tagit vägen? :)
Kommentarer = motivation att skriva ju!

Dagen började med en gudomlig massage på Inpuls, känner mig som en ny människa. Sen gick jag till mamma och gjorde naglar, o så tjusigt det blev. Mamma bjöd mig på lunch, på Cafelino/Chillout. Det blev pasta gorgonzola med oxfilé och svamp. Mumms!

Skolan gick väl bra, hade sömnad resten av dagen. Gjorde två detaljer (clubficka och kavajficka med paspoaler), grundmönster till kavaj/kappa, sydde ihop axelsömmarna på västen, ritade korsettmönstret till min balklänning i full skala och sydde upp ett provplagg i toilé. Sen var klockan 5 och det var dags att gå hem.

Jag har fått "manuset" till min vigsel på lördag.

(Hans ord till henne)

Får jag gömma några drömmar hos dig?
Några naiva och vackra
som andra kanske skrattar åt.
Jag vill låta dem bo
längst inne i dig.

Får jag dansa klumpigt
och sjunga falskt för dig
en solig dag
när hjärtat spränger i bröstet?

Får jag vara din värme
och långsamt mjukna
när själen blivit lite frostbiten?
Håll om mig
tills jag ler igen!

Får jag slösa min kärlek på dig?
Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
och dansa av kärlek
utan att du blir rädd?
Jag vill se dig i ögonen
och låta ett leende
berätta att jag älskar dig!

(Hennes ord till honom)

Jag vill hålla av dig utan att hålla fast dig.
Jag vill ha dig utan att äga dig.
Jag vill älska dig utan att göra om dig.
Jag vill vara nära dig utan att kväva dig.
Jag vill ge dig kärlek utan att ställa krav eller villkor.
Jag vill ge upp mig, jämte dig.
Utan att gå före, utan att sacka efter.
Jag vill vara din människa på jorden.

"Lycka till Per och Magdalena på er gemensamma livsresa."


Idag är det städning som gäller i allra högsta grad. Har inte riktigt hållt mig till min veckoplanering, men det går framåt ändå. Robert kommer imorgon, det måste vara fint och rent, haha!


Kommentarer
Postat av: Elli

Okej, här kommer en kommentar för mer motivation =) Jag får ju typ heller aldrig kommentarer :( Well. Shit va långt o mkt ni ska säga till varandra! :O Trodde de bara var kort. Det där liknar ju en teater :S

2008-01-30 @ 19:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0