fredag

Jag brukar vanligtvis inte lägga märke till alla kunder på H&M eftersom det är så många, men vissa går inte att undvika.

Förra veckan när jag jobbade så kom det en ganska söt mörkhyad tjej/kvinna och skulle handla. Och efter kundlyftutbildningen så tänker jag ganska mycket på att lägga märke till kunden och ha denne i fokus. Så jag tittade på henne, fick ögonkontakt och hälsade artigt när jag fick syn på resten av ansiktet förutom ögonen. Hon hade så mycket skägg att jag blev ärligt talat illamående. Emmelie stod brevid mig och jag såg att hon också såg det. Jag var tvungen att bita mig i tungan för att inte börja skratta eller kräkas. Det var verkligen hemskt, hon såg ut som en apa. Ni vet som på dokumentärerna med människor som har extrem kroppsbehåring.

Och igår så stod jag i kassan och det kom fram tre tjejer (i min ålder) och skulle köpa "sexiga" underkläder. Det finns inga ord i ordboken som kan beskriva hur gräsliga två av dom såg ut. Riktiga "raggarslynor"! Såna som står på smedjegatan och kedjeröker medan dom väntar på att det ska komma någon riktigt fet raggarmerca eller någon gammal sliten volvo med tonade rutor och baslåda och plocka upp dom. Jag försöker låta bli att bry mig men det går inte. Jag höll på att få ett astmaanfall av dom där stackars tjejerna som tror att dom faktiskt betyder något för blöjraggarna som bara vill ha "teens" i bilen för statusens skull och för att dom inte kan få några andra, "fina" tjejer och tar första bästa fjortis som dom kan skriva upp på listan. Och hur vet jag det? Jo för att jag har hängt med i svängarna. Pinsamt! Men jag kan däremot säga att jag aldrig har varit en sån som bara åker runt med olka killar och bilar för att jag inte har mer till liv. Utan jag var tillsammans med en kille ganska länge som råkade halka in i det träsket efter ett tag. Men det hör inte hit. Varför jag höll på att få ett astmaanfall var för att tjejerna där luktade så mycket ingrodd rök och doftgranar. Det kändes som att dom hade en hel klase granar runt halsen.

Och nu imorse gick jag, Emma och Evelina och tog en cigg efter livskunskapen. Vi stod och pratade gamla minnen från högstadiet då vi alla gick i samma klass. Då studsar det fram en tjej (nämner inga namn)...

hon - HEJ MAGDA!
jag - öh hej.
hon - HUR ÄR LÄGET?
jag - jo det är fint med mig.. blir avbruten med..
hon - DET HÄR ÄR MIN POJKVÄN SOM JAG HAR BERÄTTAT OM!!! :D:D:D:D
jag - öh okej, jaha vad trevligt. hej på dig.
han - häjj blablabla heter jag.
hon - MEN DU.. vi får höras nån dag, du har ju mitt nummer!!!
jag - mmmh

Om jag säger såhär.. Jag känner inte den här människan ALLS! Jag har träffat henne kanske tre gånger under mitt liv och hon tror verkligen att hon känner mig. Första gången så var hon Jimmys dejt på min modevisning och vi pratade inte med varandra. Och andra gången så var hon med min killkompis Josef och helt plötsligt blev jag påtvingad hennes nummer och hon skulle börja fixa in mig gratis på Brasseriet (tack men nejtack). Och tredje gången så mötte jag henne på bussen, vi pratade i fem minuter (den tid det tar för mig att hoppa på och hoppa av) och hon berättade nästan en hel livshistoria för mig. Att hon har skaffat ny pojkvän, han har ett bra jobb (på typ Willys eller McDonalds, haha) och att dom ska flytta ihop.
OCH?!
Verkar jag bry mig? NÄ!
Jag blir fan rädd, jag hatar såna människor. Jag vill inte ha med henne att göra och det är ju inte direkt så att jag är trevlig. En fågel viskade i mitt öra att hon hänger efter mig bara för Bingo Rimér grejen.

Och sen har jag en till onödig grej att skriva om.. När jag gick hem från skolan nu på morgonen så ser jag en typisk lule-kille. Gällivare häng på brallorna, skateskor, en hood med flames, en superböjd keps med flames och en ring i ögonbrynet. Det är ju så FUUUULT! Kan folk skaffa sig lite stil? Är det fattigheten som talar eller? Så man måste gå och köpa en "riktiga män luktar diesel" - tshirt? Det finnshur mycket snygga grejer som helst på H&M för samma pris om inte billigare. Jag fattar det inte. Tycker dom att det är snyggt?

Samma sak med lule tjejerna.. Antingen är det "fina flickor" eller så är det jeans från solgården och någon ful huvtröja. Bortrakade ögonbryn med endast ett ditmålat streck, piercingar (kan jag ju inte säga något om eftersom jag har det själv) men i ansiktet.. Alldeles för kort dunjacka från VeroModa, skateskor, en mini-handväska och alltid en cigg i handen.

Nej nu ska jag fara och jobba.

Kommentarer
Postat av: SARRRRA

HAHAH fyfan vad skönt inlägg ;) Allitid lika kul att läsa din blogg. Bra beskrivning av luleå människorna! hahaha ja herregud maggan! ;D

2007-11-23 @ 19:47:51
URL: http://SARRRRA.blogg.se
Postat av: stina

Men hjälp. Det enda du är är en dum liten tonåring som kommer från ingenstans och tror att du skulle vara något. Du verkar bara äcklig och dum så du kan sluta tro att du skulle vara nåt annat för om man skulle vara nöjd med sig själv så hade man inte behövt kommentera hur andra är och ser ut. Skit i det och lägg den tiden att bry dig om andra till något mer vettigt. Du beter dig i din blogg som om du vore 10 år. väx upp!!

2007-11-26 @ 15:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0