back to luleå

Sådärja, nu var man tillbaka i Luleå och det suger kamelballe! Känns jätte konstigt, känns som att jag inte har något här att göra faktiskt. Hela dagen har varit väldigt konstig men det berättar jag mer om snart..

Hela min HVMD klass kom ju till Borås i tisdags vilket var både roligt och förjävligt. Det första jag tänker på med deras vistelse är "jävla turistfittor". Ärligt talat.. Måste det vara ett sånt jävla kackel uti tamejfan ALLT? Ingen kommer överens med nån och jag orkar bara inte. Kul med Katta, Elin och Elin iallafall. Vi invigde första kvällen med en flaska vin och en massa snack. Några studiebesök har gjorts. Borås textilhögskola, textilmuseet, ginatricots huvudkontor, tillskärar akademin i göteborg, röhsska modemuseum i göteborg, nordisk designskola m.m. Blev sjuk också i torsdags, satt på Allé terassen och hade frossa. Mådde skit ända till i lördags när jag fått i mig en öl.

Robert hämtade mig i Göteborg i fredags efter en fruktansvärd dag. Satt i nästan två timmar inne i Arkaden och försökte få i mig ett vidrigt te. Nej usch! For hem till Franson på kvällen och då dyker Sabina upp.. Utklädd till kille. DET var världens bästa present! Hamnade i chock, grät några gånger om. ASKUL! Samtidigt mådde jag så dåligt så det blev en tidig kväll, behovet av vila var stort. Och i lördags var det fotboll hos Bobban som gällde. Sen förfest hos Franson. Fick presenter också :) Ett jätte fint linne som bars vid utgången, ett halsband, kåtpiller (godis) och kuksugrör :) Tackar tackar! Hade jätte skoj och vi gick ut på Swing.

Alltså.. Det känns som att jag bara skriver en massa pladder men jag orkar faktiskt inte bry mig om hur jag skriver saker och ting. Har varit en händelserik dag. Vaknade halv sju, for till Löberg och sov, Roberts pappa kom och körde mig och Sabina till Landvetter, planet blev försenat, höll på att missa planet i Stockholm, fick inte landa i Luleå först, skulle flygas till Skellefteå pga vädret men efter 40 minuters extra flygning fick vi landa ändå. Käkat med pappa m. fam, haft kalas för mig hos mamma. Hela släkten var där, åkte hem med brorsan och lika snabbt ut igen för att hitta på bus för sabinas "vän". Han har varit utomlands och kommer hem inatt. Vi köpte ballonger och tejpade upp dom på hela hans dörr, köpte en rått/mus kostym, redbull, sugrör och ett kort "WÄLLKÅME HÅME"

Hade velat prata lite med Robert om vad som har hänt idag men han sover nu :( Får väl vänta då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0