no, no, NO!

Slapp dag.
Vi hade en karl på besök idag som skulle berätta om arbetsmiljö och lagar m.m. Min klass är uppdelad på något vridet sätt. Några sitter och lyssnar flitigt och är riktiga rövslickers till fjäskare för attt få bättre betyg, några sitter och fnissar åt denna mans slitning på jeansen. Tydligen en fet slitning precis vid skrevet hans. I och med hans slitning kom det en del funderingar från vissa i matsalskön. "Undrar om han är gift, har fru? Är bög? Hur han låter i sängen? (eftersom han hade en väldigt grov röst) Om han har hår på röven, låren och könet? Om han har stor pung?" m.m. Helt sjukt! Och några (bland annat jag) sitter och stickar och orkar bara inte bry sig om något.

På svenskan så blev det också en del stickning. Jag och Katarina skulle läsa några texter tillsammans. Och jag läser ganska snabbt så medan jag väntade blev det fart på garnet. Sen gick jag hem med huvudvärk. Jag förstår verkligen inte varför tjejer ska vara så jävla gormiga? Klaga och tjata, kräva och tjura. Usch! Ska det behöva vara sådant jävla kackel varenda eviga dag? Ska man behöva gå hem med huvudvärk? Ska man behöva ta till med sträng handuppräckning? Det är dom som är äldst som beter sig barnsligast. Är det normalt att 19åringar sitter och leker med små leksaksdjur på lektionen och beter sig som 5åringar? Jag behöver kanske inte bry mig men det är svårt att undvika. Behöver bara vädra min enorma irritation ibland.

För övrigt så har jag tvättstuga ikväll, igen.. Känns som att jag har det ganska ofta. Blir väl kanske så om man är klädmissbrukare. Förhoppningsvis blir det en skön promenix ikväll också med Sabina.

Fick precis ett galet samtal från en galen tant man kan galla mormor. Hon har lämnat in bilder på mig till Norbottens lucia. Jag hoppas för hennes eget bästa att jag inte kommer med. Kvinnan hon lämnade bilderna till hade sagt "Oj vilken vacker flicka, jag ser redan nu vem jag kommer rösta på!"  Tack, men nejtack! Jag står gärna över detta. Det sista jag behöver är ännu mer press på mitt utseénde. Jag orkar helt enkelt inte. Självklart skulle det vara kul att bli norrbottens lucia eftersom det är en ganska stor grej. Men nä, jag ligger hellre hemma och pillar mig i naveln.

Nej nu är det tvättning som gäller. Ha en fortsatt bra dag :)

Kommentarer
Postat av: lollo

jag orkar inte beblanda mej med dom där. såg från dag 1 att jag aldrig nånsin skulle kunna umgås med de flesta i denna klass.

2007-10-16 @ 19:24:13
Postat av: Elli

På sätt och vis förstår jag dig ang norrbottens lucia. Men en sak ska du veta och då är jag helt ärlig: Du behöver inte göra till dig och tänka på vikten för att se snygg ut!, till skillnad från vissa andra...Du skulle vara en jättesnygg lucia tycker jag iaf:) sen får alla andra jävlar säga va fan de vill.

2007-10-16 @ 22:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0