alla hjärtans dag

idag är det alla hjärtans dag. varför kan det inte vara alla hjärtans dag alla dagar om året? att människor bryr sig om varandra även resten av årets dagar. varför ska man ge sin pojkvän/flickvän en liten nallebjörn med hjärta på magen just den dagen? är det inte roligare att få en söt blomma en riktig tråk-tisdag?

självklart är det ju mysigt med denna dag för dom som har någon att älska, någon att bry sig om.

för tillfället känner jag bara att jag vill gräva ner mig och sova bort hela dagen..

varför gör han så här?
ska jag låta bli att både prata och skämta bara för att slippa bli sårad?
han vet att jag blir sårad och arg.
jag ville ta på paolo robertos mage idag, bara för att...
om han hade träffat angelina jolieidag  och sagt att han ville känna på någon del av hennes kropp så hade jag skrattat. inte huggit tillbaka och sagt att jag ska klämma på min snygga, spontana och trevliga arbetskamrats rumpa.
det är skillnad på verklighet och verklighet.
någon som vet vad jag menar?
sen kläcker han ur sig att det var ett skämt.. ja, det hade jag kunnat lista ut med min kluvna hårtopp!
men skadan är ju redan skedd, klumpen i magen är redan där, obehagskänslan av att han hänger med en brud som är så mycket mer snygg, spontan, trevlig och dataintresserad än mig har redan tagit över min kropp...

för övrigt så har jag gjort följande idag:
samlat på mig 1 läppbalsam,  7 kondomer, 4 godisaskar, 2 isskrapor, 1 väska, 2 nyckelringar, 1 kapsylöppnare, 19 pennor, 1 egendesignad tandborste till robert och en fet bunt tidningar om miljontals olika utbildningar i hela sverige. jag har också varit tandläkare för en stund och putsat mias tänder, sjutit lådsaspicka i polistältet, kört radiostyrd bil, varit på drinkprovning (alkofritt såklart) och lite mer skoj.

image86





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0