HRF - Hotell och Resturang facket.

Ja, vad säger man.. Har äntligen en ledig dag från jobbet. Började med att fixa och vika tvätten som vi tvättade igårkväll. Skönt att få det gjort.

Jag har funderat en del nu på min lönesituation. Jag tjänar alldeles för dåligt trots att jag jobbar nästan varje dag. Problemet är de korta passen. Men nu ska det bli ändring. Jag är alldeles för snäll, jag går på rast eller går hem för att det ska gynna företaget. Men jag då? Vad får jag? Får jag någon bonus för att jag sparar en massa timmar? Tårta? Ja, ibland blir det tårta som jag aldrig ens har sett. Nej, den går åt till alla hungriga extrajobbare. Jag verkar vara bitter men så är inte fallet. Jag blir bara frustrerad när det inte går rätt till, när det inte är rättvist.
Har suttit en stund nu och kollat på HRF's hemsida och kollat vad som gäller. Jag ska nog gå med. Det är ju aldrig fel att få med i facket, ellerhur :)

Sen har jag lite mer klagomål. Friskis & Svettis, vad är det för skit egentligen? Man köper träningskort för tusentals kronor men kan inte träna. Det finns typ 3 aerobic pass i veckan och 7000 medlemmar. Hur fan har dom tänkt att det ska gå ihop? Det finns 50 platser per pass x 3 = 150 personer i veckan kan träna aerobics av 7000 (?!) Tänk er hur det ser ut på gymmet där det inte finns bergränsat antal platser. Igår efter jobbet åkte vi till Friskis för att träna på gymmet, yeah right! Det finns typ 6 eller 7 löpband och alla var upptagna i 1,5 timma. Man får stå och vänta och bli kall och stel innan man får tillgång till den maskin man vill åt. Det är helt sjukt! Det går ju inte att träna. Dessutom kan man bara boka tre gånger i veckan och schemat släpps bara vecka för vecka. Det här går ju inte..

Nej nu ska jag dra mig in till stan. Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0